Boys, bullying and belonging : understanding violent initiation at a South African (...)

3 novembre 2025 | Ndumiso Daluxolo Ngidi, Senior Lecturer, University of KwaZulu-Natal, Melusi Andile Dlamini, Lecturer in Anthropology, Rhodes University
Social initiation practices at school may normalise violence as a means of navigating power and identity among boys.
 Site référencé:  The Conversation (Africa)

The Conversation (Africa) 

La créativité stimule le cerveau et pourrait freiner son vieillissement, selon une nouvelle étude
30/10/2025
Cameroun : la présidence à vie de Paul Biya entre dans une phase finale critique
29/10/2025
South African writer Zoë Wicomb embraced humanity in all its complexity
29/10/2025
Yaoundé risque de frôler les 38 °C d'ici 2030 : comment un aménagement écologique peut rafraîchir la capitale camerounaise
29/10/2025
Paul Biya’s life presidency in Cameroon enters a fragile final phase
29/10/2025
Nigeria’s government is using digital technology to repress citizens. A researcher explains how
28/10/2025